Ce ar trebui să facem? Ce măsuri ar trebui să luăm în vederea unei adaptări cât mai bune a business-ului la condițiile actuale de criză [COVID-19]?
– – –
RECOMANDĂRI PENTRU CLINICILE DE MEDICINĂ DENTARĂ, D.P.D.V. AL PROMOVĂRII – PENTRU PERIOADA DE CRIZĂ COVID-19
Una dintre cele mai simple definiții pentru noțiunea generală de marketing este “marketingul vinde produsul”. Este o definiție limitativă și incompletă însă conține esența necesității investiției în promovare. Practic, investiția în promovare constituie unul dintre promotorii principali pentru aproape orice activitate comercială. În consecință, atunci când această investiție scade, volumul vânzărilor scade. Dacă ne dorim ca numarul vânzărilor / lead-urilor / numărul pacienților unici să crească, creștem și consolidăm activitățile de promovare. Recomandarea Dental Marketing (dpdv. marketing / vânzări) pentru clinicile și cabinetele de medicină dentară în privința modului de abordare a situației actuale este menținerea activităților de marketare a serviciilor la nivelul actual (nu recomandăm suplimentarea activităților de promovare în acest moment; în momentul în care vom constata o stabilizare sau o agravare a situației vom reanaliza și vom reveni cu recomandări adaptate). În cazul în care dumneavoastră decideți sistarea activității operaționale, recomandarea noastră este să mențineți planul actual de promovare din mai multe motive: trasabilitate brand awareness, menținerea expunerii serviciilor, menținerea comunicării online cu pacienți și prospecți; toate acestea într-o perioadă când potențialii pacienți au prezumtiv mai mult timp pentru interacțiune pe rețelele sociale pe care le preferă din rațiuni de izolare.
– – –
RECOMANDĂRI ÎN PRIVINȚA INTERACȚIUNILOR
LIMITAREA MEETING-URILOR ÎN PERSOANĂ
În concordanță cu recomandările organelor care gestionează celulele de criză la nivel național, recomandăm pe cât posibil limitarea interacținii în persoană. Noi suntem pregătiți deja cu infrastructura completă pentru susținerea meeting-urilor online în mediul virtual: VIDEO / VOCE / CONTROL SISTEME DE OPERARE DE LA DISTANTA / SCREEN SHARING. Menționăm că biroul Dental Marketing de pe str. Horea nr. 57 este deschis în continuare cu program normal și că, în cazurile în care întâlnirile în persoană sunt necesare și nu contravin politicilor dumneavoastră, vă putem primi ca și până acum.
* în cazul schimbării acestei decizii în urma unei evoluții violente a situației de față, vom reveni cu clarificări.
LIMITAREA OPERAȚIUNILOR CLINICILOR ȘI CABINETELOR STOMATOLOGICE
În cazul în care prin politica dumneavoastră, decideți limitarea operațiunilor clinicii dentare sau a cabinetului dumneavoastră, noi suntem pregătiți să vă oferim consultanță în vederea alinierii serviciilor de promovare. Draftul de contract de prestari servicii, dispune de o clauză acoperitoare de forță majoră care se poate activa în cadrul unui scenariu de acel tip.
– – –
BRAINSTORMING DENTAL MARKETING, RAPORTAT LA SCENARIUL PREZENT
CONDIȚII ACTUALE, ÎNCEPUT DE CRIZĂ: CARE NE SUNT INTENȚIILE?
Suntem conștienți că fiecare dintre dumneavoastră dorește să-și aducă aportul cât mai corect la limitarea epidemiei și menținerea sănătății. Suntem conștienți de asemenea că vă doriți ca și noi, conservarea business-ul în condiții cât mai bune. În același timp, suntem cu toții conștienți că atunci când întâmpinăm o situație neprevăzută este nevoie să ne adaptăm, să luăm măsurile câștigătoare atât cât ne putem permite. fără a pune în pericol sănătatea noastră, a colegilor sau a pacienților. Suntem de asemenea conștienți și anticipăm faptul că dumneavoastră cunoașteți foarte bine (fiind medici) importanța prezervării sănătății în societate și anticipăm că veți lua măsuri prin care să vă adaptați condițiilor actuale. Credem că este normal ca atunci când luăm măsuri pentru a ne adapta, să ținem cont de în princial de recomandările organelor oficiale desemnate să gestioneaze celulele de criză.
CUM REACȚIONEAZĂ PIAȚA / PACIENȚII?
Natural, ne confruntăm cu o scădere a cererii pentru serviciile stomatologice. Această scădere a cererii va consta practic în scaderea numărului de pacienți și diminuarea volumului de tratamente solicitate. Nu putem să estimăm procentual cu cât va scădea numărul de pacienți și cererea însă cu siguranță piața va scădea în strânsă corelație cu evoluția fenomenului. Dacă presupunem că piața va scădea cu 50% înseamnă ca vom avea în continuarea cerere în piață. În condițile date, oferta (business-ul dumneavoastră) trebuie să se adapteze rapid la această schimbare. Cum? Când scade cererea trebuie să ne aliniem politicile comerciale. Cum ne aliniem politicile comerciale? Aici nu avem un răspuns general valabil. Pentru fiecare dintre dumneavoastră, în funcție de modelul de business rețeta poate să fie diferită.
CARE SUNT JUCĂTORII CARE VOR FI ÎN AVANTAJ ATUNCI CÂND LUCRURILE VOR REVENI LA NORMAL
Dat fiind faptul că vor exista în continuare pacienți, tratamente inerente și cazuri. Dat fiind faptul că sănătatea trebuie menținută și în această perioadă – atât cât este posibil – clinicile dentare care vor reuși să se adapteze și să deservească nevoile curente ale pacienturii ÎN CONDIȚII OPTIME DE SIGURANȚĂ vor avea de câștigat dpdv. economic. Probabil că unii dintre dumneavoastră veți considera că raționamentele economice invocate nu sunt importante în acest moment și că acum trebuie să ne concentrăm doar pe menținerea sănătății. Feed-back-ul nostru vizavi de această posibilă judecată este că este bine să anticipăm pentru a putea preveni; și trebuie să prevenim pe cât posibil și o posibilă, chiar probabilă criza economică care poate să vină ca o replică a unui cutremur major. Deci, poate ar fi mai bine să anticipăm ce va urma prin adoptarea unor strategii de prevenție și pe linie economică.
IMPORTANT:
Nu putem să emitem o concluzii / recomandări ferme (să avem pretenția că sunt 100% corecte) cu privire la care ar fi măsurile corecte pe care dumneavoastră ar trebui să le luați pentru conservarea business-ului și păstrarea pacienturii, întrucât numai studiile și experiența “pe front” ne pot spune clar ce avem de făcut în fiecare situație. Vă recomandăm însă să luați măsuri ghidați de recomandările și directivele guvernamentale procedurate de specialiști în acest domeniu. DE CE? Pentru că toate măsurile ulterioare de protecție socială și economică trasate de guvernarea actuală vor fi corelate cu aceleași recomandări și directive.
Toate judecățile și recomandările de mai sus se bazează pe know-how de marketing și înțelegerea comportamentului și nevoilor consumatorilor, plus observarea pieței în momente care dpdv. economic ar putea să fie relevante.
–
Alexandru Pop @ Dental Marketing
dental marketing evangelist
+40 770 360 998
alex@dentalmarketing.ro
–
#dental marketing #marketing medicină dentară #promovare clinică dentară #promovare cabinete stomatologice #promovare stomatologie #promovare medicină dentară #stomatologie #cabinet stomatologic #clinică dentară #clinică stomatologică #marketing cabinet stomatologic #marketing medicină dentară #branding stomatologie #logo medicină dentară #Google SEO stomatologie #SEO medicină dentară #optimizare SEO #website cabinet stomatologic #strategie marketing #campanii social media Facebook Instagram Google Youtube #website #dezvoltare website #web design #conținut foto & video #dental fitout #Smartifact #OMNIvision #Hansen #DentalPoint #AlexPop dental marketing evangelist #tururi virtuale 3D 360 #Dental 3D Tour
parteneri Dental Marketing:
-
D`Institute – clinică dentară Cluj-Napoca: RO | EN
-
Dentocalm – clinică stomatologie Cluj-Napoca: RO | EN | FR
-
Dental Garant – clinică stomatologie București
-
Smart Dental – clinică stomatologie Cluj-Napoca: RO | EN
-
CriniDent – clinică stomatologie Craiova
-
OrtoEstetic – clinică dentară & clinică ortodonție Cluj-Napoca
-
Perio Care – clinică stomatologie & clinică parodontologie Timișoara
-
ZEN Dental – clinică stomatologie Cluj-Napoca
-
Dentosan Med – clinică dentară Cluj-Napoca: RO | EN
-
Paris Dental Clinic – clinică dentară Cluj-Napoca
-
Bonjour Dental – clinică dentară Cluj-Napoca: RO | EN
-
MyXpert, Centru de Radiologie – radiologie dentară Cluj-Napoca
-
Clinica D6 – clinică dermatologie Cluj-Napoca: RO | EN
-
Dent House – clinică dentară Cluj-Napoca
-
Implant Art – clinică dentară Cluj-Napoca: RO | EN
-
Medestet – clinică chirurgie estetică Cluj-Napoca
-
Alverna Dental Studio – clinică dentară Cluj-Napoca
-
Coravid Accounting: servicii contabilitate – contabilitate online – expertiză contabila Cluj – contablitate firme noi: RO | EN
-
Derma Marketing – agenție de marketing & promovare pentru clinici de chirurgie estetică, înfrumusețare, dermatologie: RO | EN
-
Urbano Parks – parcuri industriale Gilău, Cluj-Napoca: RO | EN
-
Smartifact – companie dezvoltare soft Cluj-Napoca
-
omniVISION – partener tururi virtuale Dental 3D tour
-
Grecu | Gorde – servicii juridice, avocat recuperări daune accidente, daune CASCO Cluj-Napoca
-
Verdemag – magazin online produse naturiste – ecommerce alimente bio
-
Bativamos – vânzări și instalări sisteme de climatizare, Paris Franța: pompe a chaleur, ballon thermodinamique, panneaux solaires
–
> clinica stomatologica > clinica dentara > implanturi dentare > implantologie > protetica dentara > estetica dentara > sigilare dentara > stomatologie Cluj > stomatologie Bucuresti > stomatologie Timisoara > stomatologie Iasi > protetica dentara > proteze dentare > sinus lift > aditie de os > aditie osoasa > chirurgie orală > tratamente laser > laser stomatologic > tratament laser parodontoza > igiena dentara > igienizare profesionala > aparate dentare > ortodontie > aparate dentare > aparate ortodontice > aparate dentare safie > aparate dentare invizibile > tratamente de canal > tratamente endodontice > tratamente parodontoza > parodontita > parodontologie > gingivita > tratament parodontoza > protetica dentara > detartraj cu ultrasunete > Air Flow > profilaxie dentara > aparate dentare > aparate ortodontice copii > aparate dentare invizibile adulti > ortodontie > albire dentara > fatete dentare ceramice > fatete dentare no prep > estetica dentara > implant dentar > obturatii / plombe > inlay / onlay > stomatologie pediatrica > stomatologie copii > pedodontie > urgente dentare > urgente stomatologice > cabinet stomatologic > clinică stomatologică > dentist Cluj > dentist Bucuresti > dentist Timisoara
–
Parteneri ortodonție / aparate dentare
- Invisalign România – apatrate dentare invizibile, gutiere transparente, alignere
- Spark – apatrate dentare invizibile, gutiere transparente, alignere
- WIN – aparate dentare linguale invizibile
- Americah Orthodontics
- Forestadent
Dental Marketing – promovare stomatologie / marketing medicină dentară
- strategie marketing medicină dentară
- promovare Facebook, Instagram, Tik Tok stomatologie
- dental web design wesbite stomatologie – website-uri medicină dentară
- branding stomatologie – dental branding, logo + identitate stomatologie
- tururi virtuae 360 Dental3DTour – prezentări interactive 360 grade, clinici de medicină dentară.
Derma Marketing – promovare medicală / marketing dermatologie, chirurgie plastică & înfrumusețare
Dental Education – cursuri de marketing & promovare pentru stomatologie / medicină dentară
- cursuri de marketing pentru dentiști
- Dental Education MK.1 – curs marketing pentru dentiști antreprenori și manageri clinici dentare